close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה הופך פרויקט בניה למוצלח?

מערכת שורשו תמוז, תשעט09/07/2019

הצלחתו של פרויקט בניה היא דבר מורכב. ובכל זאת, יש כמה עניינים בסיסיים שצריך לבדוק ולדעת

תגיות:
צילום: יח"צ החברה
הצלחתו של פרויקט בניה תלויה בכל כך הרבה פרמטרים שאם ננסה לתקוף כל אחד מהם בצורה נפרדת, לא נוכל לעולם להבטיח שהצלחנו לכסות את כל האפשרויות. על כן, כאשר רוצים לענות על השאלה מה הופך פרויקט בניה למוצלח, כדאי להתמקד בעיקר באנשי המקצוע שמנהלים את הפרויקט. הרמה המקצועית של אנשי המקצוע, האמינות שלהם, הניסיון שלהם, התושייה שלהם, הרצינות שלהם, האינטגריטי המקצועי שלהם ותחומי ההתמחות שלהם, הם שיכריעו האם הפרויקט יוכרע להצלחה או לכישלון.

אינספור פרמטרים של הצלחה
לפעמים, עומק הקדיחה של קדח הכלונסאות עבור כלונס אחד בודד, יכול
צילום: יח"צ החברה
להפוך פרויקט מצליח בכל פרמטר לכישלון אחד גדול. אם הקידוח לא היה מספיק עמוק ולא הגיע לשכבת הסלע החזקה, עלול הבית לסבול מסדקים גדולים ומרובים בכל שטח הבית, סדקים שיאפילו על כל שביעות רצון מכל אלמנט אחר בבית כולו, וזה במקרה הטוב. במקרה הרע, זה יכול להוביל למקומות הרבה יותר גרועים. אבל זאת רק דוגמא אחת לפרמטר אחד של הצלחה. יישור הרצפה והקירות, איטום הגג והפינות, זווית המשקוף השמאלי, מיקום הידית בדלת, איטום הזווית בצנרת הביוב הן עוד כמה דוגמאות מתוך אלפי דוגמאות נוספות שיכולות להשפיע על שביעות הרצון שלנו מפרויקט בניה ולהגדיר אותו כהצלחה או כשלון.

הפתרון הוא בניהול ובאנשים
בסופו של דבר, הדרך היחידה לשלוט בכל הפרמטרים האלה ללא יוצא מן הכלל היא דרך רוח המפקד. כאשר אתם מציבים בראש הפרויקט את האנשים הנכונים, כאשר אותם אנשים נכונים מגייסים לטובת ביצוע הפרויקט ולטובת הפיקוח עליו את האנשים הנכונים לעניין זה וכאשר אותם אנשי ביצוע נכונים מבצעים את הפרויקט עם צוות העובדים הנכונים, אז כל הפרמטרים יובילו אתכם להצלחה. לעומת זאת, כאשר רוח המפקד מותירה פתח לרשלנות, לזלזול, לעיגול פינות, לרמאות או לבינוניות, זה לא משנה כמה תשומת לב תתנו לכל פרמטר, בסופו של דבר יצטברו מספיק פרמטרים שיהפכו כל פרויקט בניה מפוטנציאל אדיר להצלחה לכישלון מרהיב.

הפיקוח – לא פחות חשוב
מעבר לרוח המפקד ולאנשי המקצוע היושבים בתפקידי המפתח במסגרת פרויקט בניה, ישנה חשיבות רבה מאוד גם לנושא הפיקוח. תחילה חשוב מאוד לוודא בפרויקט ישנה פונקציית פיקוח בעלת הכשרה הנדסית בענף הבניין, וכי הפונקציה מאוישת על ידי איש מקצוע סופר מקצועי ובעל אינטגריטי מקצועי. מפקח הבניה הוא למעשה איש המקצוע שמייצג את האינטרסים של הלקוח, שמוודא שהכל מתנהל על פי הסטנדרטים הנדרשים ועל פי העקרונות המקצועיים הנדרשים והוא איש המקצוע שאם יבצע את תפקידו נאמנה, יוכל להבטיח כמעט בצורה מלאה את הצלחת הפרויקט.
בשורה התחתונה מומלצת לבחור בחברת פיקוח בניה מומלצת כמו קבוצת אגס בהמתמחה בביצוע פיקוח בניה, התשובה על השאלה מה הופך פרויקט בניה למוצלח נסובה בעיקר סביב אנשים, ניהול ופיקוח. אם דאגתם לשלושת אלה, אתם יכולים להיות רגועים.

קבוצת אגס פיקוח בניה מקצועי ואמין https://agas1.co.il מפקח בניה
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה